Lediga jobb som Nämndsekreterare i Åtvidaberg

Se lediga jobb som Nämndsekreterare i Åtvidaberg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Åtvidaberg som finns hos arbetsgivaren.

Projektledare till del av Sveriges största demokratiprojekt sökes

Ansök    Maj 3    Åtvidabergs kommun    Nämndsekreterare
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv. Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompeten... Visa mer
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.

Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.

Vi söker nu dig som vill vara med och leda Åtvidabergs kommuns del av Sveriges största demokratiprojekt - administrationen av de allmänna valen 2022. Som en del av kommunledningsförvaltningens stab kommer du att vara projektledare för kommunens arbete med de allmänna valen till riksdag, kommun och region 2022 Staben har huvudansvaret för de allmänna valen, där enheten har en viktig roll i planering, genomförande och administration. I arbetet ingår att förbereda logistiken kring hantering av valmaterial och vallokaler, rekrytering och utbildning av röstmottagare samt kommunikationsinsatser inför och under valet.

Kommunledningsförvaltningens stab har till uppgift att ge service till kommunens politiker, förvaltningar och allmänheten. Staben ansvarar bland annat för kommunens gemensamma nämndadministration, säkerhet och krisberedskap, besöksnäring, kommunikation, kommunens kontaktcenter och genomförandet av de allmänna valen. 

Utöver valet så kommer du även att fungera som kommunsekreterare vid behov. Du kommer att vara en av nyckelpersonerna när det gäller att samordna och administrera ärendeprocessen till kommunens politiska forum. Inom ramen för detta ingår även att vara sekreterare. Som kommunsekreterare ansvarar du för att kvalitetssäkra beslutsunderlag, och ge råd och utbildning till handläggare och chefer så att diarie- och ärendeprocessen fungerar effektivt och rättssäkert. Inom ramen för uppdraget kan det även ingå vissa utredningsuppdrag och handläggning av andra ärenden.

Som en del av staben kommer du att delta i utvecklingen av kommunens administrativa rutiner och användandet av dokument- och ärendehanteringssystemet. Tillsammans med övriga medarbetare är du med och driver den digitala utvecklingen och andra nämndadministrativa utvecklingsfrågor.

Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer att göras i samband med anställningen.

Vi söker dig...

… med eftergymnasial eller akademisk utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning
… med erfarenhet av att arbeta med digital ärendehantering
… med god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet, särskilt kommunallagen, vallagen, offentlighets- och sekretesslagen och förvaltningslagen

Du är en person som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger stor vikt vid att man lever upp till dessa. Du förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna samt producerar egna dokument av hög kvalitet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete i annan kommun, har arbetat i dokumenthanteringssystemet Evolution eller har erfarenhet av genomförande av allmänna val.

Omfattning

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till och med 31 december 2022. Omfattning 75-100 % efter överenskommelse. Tillträde efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är söndag den 30 maj.

 


I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Kommunsekreterare till Åtvidabergs kommun

Ansök    Dec 13    Åtvidaberg kommun    Nämndsekreterare
Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service... Visa mer
Åtvidabergs kommun har cirka 11 500 invånare, ligger drygt tre mil från universitetsstaden Linköping. Åtvidaberg har ett lyckat läge mellan kust och storstad, med fin natur, sjöar, bad och ett rikt friluftsliv. I Åtvidaberg finns många olika företag och ett framgångsrikt näringslivsklimat. Åtvidaberg är en kommun med framåtanda som ständigt jobbar för att utveckla både näringsliv och kommunen som organisation. Kommunen har en väl utvecklad kommunal service och goda möjligheter till fritidsaktiviteter. Kommunikationerna mellan Åtvidaberg och Linköping är mycket goda med expressbussar och tåg som avgår varje halvtimma på morgonen och kvällen, vilket underlättar pendling.


Kommunledningsförvaltningens stab har till uppgift att ge service till kommunens politiker, förvaltningar och allmänheten. Staben ansvarar bland annat för kommunens gemensamma nämndadministration, säkerhet och krisberedskap, kommunikation, kommunens kontaktcenter och genomförandet av de allmänna valen. Nu utökar vi staben med ytterligare en kommunsekreterare.

Du kommer att vara en av nyckelpersonerna när det gäller att samordna och administrera ärendeprocessen till tre av kommunstyrelsens utskott. Inom ramen för detta ingår även att vara sekreterare i utskotten. Visst sekreterarskap i andra organ som valnämnd, social myndighetsnämnd, kommunfullmäktige och kommunstyrelsen kan komma att ingå vid behov, men inte vara ditt huvudsakliga ansvar. Som kommunsekreterare ansvarar du för att kvalitetssäkra beslutsunderlag och ge råd och utbildning till handläggare och chefer så att diarie- och ärendeprocessen fungerar effektivt och rättssäkert. Inom ramen för uppdraget kan det även ingå vissa utredningsuppdrag och handläggning av andra ärenden.

Som en del av staben kommer du att delta i utvecklingen av kommunens administrativa rutiner och användandet av dokument- och ärendehanteringssystemet. Tillsammans med övriga medarbetare är du med och driver den digitala utvecklingen och andra nämndadministrativa utvecklingsfrågor.

Enheten har huvudansvaret för de allmänna valen, där kommunsekreterarna har en viktig roll i planering, genomförande och administration.

Arbetet som kommunsekreterare är omväxlande, utåtriktat och innebär många kontakter, både inom kommunen och externt. Inom staben är det naturligt att dela på olika arbetsuppgifter vid behov.

Vi söker dig med...

… akademisk utbildning med koppling till arbetets innehåll

… erfarenhet av att arbeta med digital ärendehantering

… god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet, särskilt kommunallagen, offentlighets- och sekretesslagen och förvaltningslagen

Du är en person som kan ge god service och stöd till förtroendevalda, medarbetare och allmänheten. Du är noggrann och strukturerad, samt lösnings- och utvecklingsorienterad. Du kan växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad och ärkommunikativ i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete i annan kommun, arbetat i dokumenthanteringssystemen Evolution och/eller Ciceron, eller erfarenhet av och kunskap om myndighetsutövning inom Socialtjänstens område (SoL, LSS, LVU och LVM m.fl.).

I denna rekrytering läggs stor vikt vid din personliga lämplighet och ditt intresse för rollen. Motivera därför väl i din ansökan varför du söker jobbet. 

Om anställningen 

Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Jobbet är säkerhetsklassat och en säkerhetsprövning kan komma att göras i samband med anställningen.

Om ansökan 

Sista ansökningsdag är den 6 januari. Välkommen in med din ansökan!


I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Kommunsekreterare till Åtvidabergs kommun

Ansök    Sep 7    Åtvidabergs kommun    Nämndsekreterare
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv. Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompeten... Visa mer
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.

Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.

Kommunledningsförvaltningens stab ansvarar för kommunens övergripande administration, marknadsföring och kommunikation, kulturarv och besöksnäring, press/media, digitala kanaler, kontaktcenter samt krisberedskaps- och säkerhetsfrågor. Verksamheten leds av en stabschef direkt underställd kommundirektören. Nu söker vi en kommunsekretare till kommunstyrelse och kommunfullmäktige.

Du kommer att vara en av nyckelpersonerna när det gäller att samordna och administrera ärendeprocessen till kommunens politiska forum. Som sekreterare i kommunfullmäktige, kommunstyrelse och vissa utskott ansvarar du för att en stor del av kommunens politiska processer fungerar effektivt och rättssäkert. Du leder vårt team som arbetar nära politiken där vi arbetar med samordnade processer och rutiner för minskad sårbarhet och bättre redundans.

Som kommunsekreterare ansvarar du för att kvalitetssäkra beslutsunderlag, och ge råd och utbildning till handläggare och chefer. Du ansvarar även för en del systemförvaltning av vårt ärendehanteringssystem Evolution. Inom ramen för uppdraget kan det även ingå vissa utredningsuppdrag och handläggning av andra ärenden.

Som en del av staben kommer du att delta i utvecklingen av kommunens administrativa rutiner och användandet av dokument- och ärendehanteringssystemet. Tillsammans med övriga medarbetare är du med och driver den digitala utvecklingen och andra nämndadministrativa utvecklingsfrågor.

Arbetet som kommunsekreterare är omväxlande, utåtriktat och innebär många kontakter, inom kommunen men även externt. Inom staben är det naturligt att dela på olika arbetsuppgifter vid behov.

Vi söker dig som

... har akademisk utbildning inom statsvetenskap eller offentlig förvaltning, eller yrkesutbildning inom administration i kombination med erfarenhet från offentlig förvaltning

... har erfarenhet av att arbeta i digitalt ärendehanteringssystem och gärna Evolution

... erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i annan kommun

... har god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet, särskilt offentlighets- och sekretesslagen, kommunallagen och förvaltningslagen

... tar ansvar för din uppgift. Strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

... är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. 

... planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. 

Vi erbjuder dig

... en utvecklande anställning

... en kreativ och stimulerande miljö

... en arbetsplats med positiva, prestigelösa och professionella kollegor

... möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar per vecka

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och för att bli aktuell för tjänsten så behöver du genomgå en säkerhetsprövning. 

Anställningsform 
Tillsvidare

Omfattning 
Heltid

Tillträde
Efter överenskommelse

Sista ansökningsdag
Ansök senast den 26 september. För det här uppdraget gör vi urval löpande, varför du kan kontaktas av oss innan sista ansökningsdag.

Om din ansökan
Ansökan görs via vårt rekryteringsverktyg, vi tar inte emot ansökan via e-post. I den här rekryteringen behöver du endast skicka in CV och eventuella merithandlingar du vill åberopa. Du behöver inte skicka med något personligt brev, du besvarar istället urvalsfrågor vid ansökan.


I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre